| 
    
 
  
Om dette site 
Elektronisk tilmelding 
 
Søgning og hjælp 
Start Outlook første gang 
Outlook overalt 
 
Outlook i dag 
Værktøjslinjer 
Navigationsrude/Opgavepanel 
Brugerfladen / Emner 
Er du offline? 
 
Post 
Kontaktpersoner 
Kalender 
Opgaver 
Mødeindkaldelse 
Opgaveanmodning 
 
Regler 
Arkivering 
Søgninger 
Søgemapper 
 
Ressourcer 
 
Se andres kalender og post 
 
Kursusopgaver 
 
Forsiden 
 | 
    
    	
		
    	
	 	 
    	
	 
Outlook kursus
 
 
Outlook kan anvendes på to måder: 
Som et "personligt" arbejdsredskab, hvor man i alt væsentligt anvender programmet 
til: 
Sådan kan man anvende Outlook både på arbejdspladsen og på sin hjemmecomputer, hvor man er 
koblet op via en internetudbyder med en såkaldt POP3 konto. Ens 
Outlook-data vil da være gemt på Pc'en i et mappesystem i Outlook, der hedder 
Private mapper.  
Ud over disse funktioner kan Outlook på en arbejdsplads, hvor medarbejdernes 
computere er forbundet med en Exchangeserver, byde på en række ekstra 
funktioner. Herunder følger de vigtigste. 
I en sådan løsning ligger alle ens Outlook-data på den centrale server. Outlook 
sørger for at
synkronisere brugerens Outlookdata med serveren, således at man fx kan arbejde videre 
med sine Outlook-data på sin bærbare på rejse eller andre steder, hvor man ikke 
kan komme on-line. 
	- 
	
	Mødeindkaldelser 
	En særlig E-mail-funktion, hvor man kan invitere en eller flere personer 
	og/eller ressourcer til et møde. Funktionen giver mulighed for et samlet 
	overblik over de inviteredes kalendere og den kan foreslå det næste mulige 
	tidspunkt for mødet, hvor alle inviterede kan deltage.  
	- 
	
	Opgavetildeling 
	En særlig E-mail-funktion, hvor man kan tildele en anden person en opgave. 
	Opgaven sendes som en mail og den indsættes automatisk både i modetagerens og 
	ens egen opgaveliste på Outlooks forside (Outlook 
	i dag). Opgavestilleren  modtager automatisk en mail, når opgaven 
	er læst og når den er udført. Når den er udført forsvinder opgaven fra  
	Outlook i dag hos begge implicerede.  
	- 
	
Globale adresselister - 
	Fælles adressekartotek -  Brugergrupper 
	Man har mulighed for at adressere alle brugere, der er oprettet med 
	postkasser på arbejdspladsens Exchangeserver. Administratorer kan oprette fælles 
	adresselister af både interne og eksterne kontakter, som kan organiseres i 
	grupper efter funktioner eller kategorier.  
	- 
	
	Offentlige kalendere - 
	Kalendere for 
	ressourcer Medarbejderne kan oprette kalendere under offentlige mapper. Offentlige 
	kalendere kan bruges til arrangementer o.l.  for arbejdspladsen og til 
	booking af  ressourcer som fx bil,  kamera, AV-udstyr osv. 
	 
	- 
	
Fælles dokumentbibliotek 
	Medarbejderne kan gemme post af fælles interesse, mødeindkaldelser og 
	-referater og andre typer dokumenter under 
	Offentlige mapper 
	 
	- 
	
	Mulighed for at se hinandens 
	kalendere 
	Man kan give tilladelser til andre til at kigge og evt. også skrive i ens 
	kalender. Aftaler som man selv har markeret som private kan ingen andre dog 
	se indholdet af.  
	- 
	
	Mulighed for at se hinandens 
	post og adressekartoteker 
	Man kan give tilladelser til andre til at kigge i ens post. Det kan være en 
	vigtig funktion for en sekretær.  
	- 
	
Stedfortræderordning 
	Hvis man opretter en 
	postkasse for en 
	ressource, fx et mødelokale, bør 
	man oprette en stedfortræder, der kan acceptere eller afvise indkomne 
	mødeindkaldelser.  
	- 
	
Mulighed for styring af 
	rettigheder til offentlige mapper  
 
  
  
 
Materiale  
især for superbrugere 
 
		[Op] 
		[Ret] 
      
       |