Om dette site
Elektronisk tilmelding
Søgning og hjælp
Start Outlook første gang
Outlook overalt
Outlook i dag
Værktøjslinjer
Navigationsrude/Opgavepanel
Brugerfladen / Emner
Er du offline?
Post
Kontaktpersoner
Kalender
Opgaver
Mødeindkaldelse
Opgaveanmodning
Regler
Arkivering
Søgninger
Søgemapper
Ressourcer
Se andres kalender og post
Kursusopgaver
Forsiden
|
Outlook kursus
Outlook kan anvendes på to måder:
Som et "personligt" arbejdsredskab, hvor man i alt væsentligt anvender programmet
til:
Sådan kan man anvende Outlook både på arbejdspladsen og på sin hjemmecomputer, hvor man er
koblet op via en internetudbyder med en såkaldt POP3 konto. Ens
Outlook-data vil da være gemt på Pc'en i et mappesystem i Outlook, der hedder
Private mapper.
Ud over disse funktioner kan Outlook på en arbejdsplads, hvor medarbejdernes
computere er forbundet med en Exchangeserver, byde på en række ekstra
funktioner. Herunder følger de vigtigste.
I en sådan løsning ligger alle ens Outlook-data på den centrale server. Outlook
sørger for at
synkronisere brugerens Outlookdata med serveren, således at man fx kan arbejde videre
med sine Outlook-data på sin bærbare på rejse eller andre steder, hvor man ikke
kan komme on-line.
-
Mødeindkaldelser
En særlig E-mail-funktion, hvor man kan invitere en eller flere personer
og/eller ressourcer til et møde. Funktionen giver mulighed for et samlet
overblik over de inviteredes kalendere og den kan foreslå det næste mulige
tidspunkt for mødet, hvor alle inviterede kan deltage.
-
Opgavetildeling
En særlig E-mail-funktion, hvor man kan tildele en anden person en opgave.
Opgaven sendes som en mail og den indsættes automatisk både i modetagerens og
ens egen opgaveliste på Outlooks forside (Outlook
i dag). Opgavestilleren modtager automatisk en mail, når opgaven
er læst og når den er udført. Når den er udført forsvinder opgaven fra
Outlook i dag hos begge implicerede.
-
Globale adresselister -
Fælles adressekartotek - Brugergrupper
Man har mulighed for at adressere alle brugere, der er oprettet med
postkasser på arbejdspladsens Exchangeserver. Administratorer kan oprette fælles
adresselister af både interne og eksterne kontakter, som kan organiseres i
grupper efter funktioner eller kategorier.
-
Offentlige kalendere -
Kalendere for
ressourcer Medarbejderne kan oprette kalendere under offentlige mapper. Offentlige
kalendere kan bruges til arrangementer o.l. for arbejdspladsen og til
booking af ressourcer som fx bil, kamera, AV-udstyr osv.
-
Fælles dokumentbibliotek
Medarbejderne kan gemme post af fælles interesse, mødeindkaldelser og
-referater og andre typer dokumenter under
Offentlige mapper
-
Mulighed for at se hinandens
kalendere
Man kan give tilladelser til andre til at kigge og evt. også skrive i ens
kalender. Aftaler som man selv har markeret som private kan ingen andre dog
se indholdet af.
-
Mulighed for at se hinandens
post og adressekartoteker
Man kan give tilladelser til andre til at kigge i ens post. Det kan være en
vigtig funktion for en sekretær.
-
Stedfortræderordning
Hvis man opretter en
postkasse for en
ressource, fx et mødelokale, bør
man oprette en stedfortræder, der kan acceptere eller afvise indkomne
mødeindkaldelser.
-
Mulighed for styring af
rettigheder til offentlige mapper
Materiale
især for superbrugere
[Op]
[Ret]
|