En Word skabelon er en standardopsætning som sikrer, at dine dokumenter får et ensartet udseende (og evt. funktionalitet) fra gang til gang.
Hvis man har behov for ofte at oprette den samme slags dokumenter – f.eks. breve, mødeindkaldelser, referater, rejseafregninger osv. – bør du enten selv oprette en skabelon til hver enkel type dokument eller anvende skabeloner fra samlingen.
|
|
|
|
I boksen ses ikoner for forskellige skabeloner, der bestemmer opsætning
og indstillinger for forskellige typer dokumenter.
Den simpleste skabelon er standardskabelonen (normal.dotx), der normalt er basis for tomme dokumenter. Du kan selv ændre på denne skabelon, så du altid har mulighed for at arbejde med din egen helt personlige opsætning af dine dokumenter. I listen ses andre færdige skabeloner:
Pinligt!Bemærk i øvrigt at bl.a. skabelonerne fra Microsoft Office Online ikke opfylder kravene til anstændig tekstbehandling efter principperne om afsnitsformatering og anvendelse af typografier som beskrevet under TypografierSidelayout.
|