Indsæt signatur

I denne øvelse lærer du:


  • Opret en ny Mail (CTRL+Skift +M)

  • Vælg fanen Meddelelse i mail-formuleren

  • Tryk Signaturer i gruppen Inkluder(2)

Herved fremkommer boksen Signaturer og brevpapir

  • Tryk Ny

Herved fremkommer boksen Ny Signatur

 

  • Skriv et navn for signaturen (1)

  • Tryk OK (2)

 

Herved aktiveres feltet Rediger signatur i  boksen Signaturer og brevpapir (se herunder)

  • Skriv Signaturen (1)

  • Indsæt evt. Logo (2)
    (Du kan hente et UCL-logo her)

  • Indsæt Hyperlink til E-mail (3)

  • Angiv hvilken signatur, der skal være standardsignatur i Nye meddelelser og Svar/videresendelser (4)

  • Tryk Gem (5)

En signatur i mails til kontakter uden for organisationen kan evt. se ud som vist her.

I interne mails er det overflødigt at medsende logo og andre detaljerede oplysninger og desuden kan der, i forbindelse med udskrifter, spares både papir og toner/farve ved at oprette kort(e) signatur(er) til internt brug.
  • Opret, som ovenfor beskrevet signaturer, der dækker alle dine behov

  • Tryk OK

  • Luk den mailformular, som du har åben

  • Opret en ny mail (CTRL+Skift +M)

  • Højreklik i signaturen (1)

  • Vælg den signatur der passer til situationen (2)

 

En signatur i mails til kontakter inden for organisationen kan evt. se ud som vist her.