Importer kontaktpersoner fra en Excel-liste

Hvis din kontaktpersonliste ligger i en Wordtabel, skal du først kopiere den ind i Excel og derefter gemme regnearket i Excel 97-2003 format.

Under visse omstændigheder kan importen udløse en fejlmelding om manglende navngivet område. Hvis det er tilfældet skal du navngive det relevante område i regnearket, som beskrevet senere på denne side.

Kontakter.xls

  • Gem din liste i Excel 97-2003 format og luk den. (Hvis filen er åbnen, får du en fejlmeddelelse under importen)

  • HøjreklikPostkasse (1)

  • Vælg Ny mappe (2)

Herved fremkommer boksen Opret ny mappe

  • Skriv fx Import  i feltet navn(1)

  • Vælg Kontaktperson-emner i listen (2)

  • Tryk OK (3)

 

  • Tryk Mappeliste

 

  • Marker mappen Import

 

  • Vælg menuen Filer | Importer og eksporter...

 

 

Herved fremkommer Guiden Import og eksport

  • Marker Importer fra et andet program eller en anden fil (1)

  • Tryk Næste (2)

 

  • Vælg Excel 97-2003 (1)

  • Tryk Næste (2)

 

  • Tryk Gennemse (1)

  • Lokaliser dit regneark på dets placering på din PC

  • Tryk Næste (2)

 

  • Marker mappen Import (1)

  • Tryk Næste (2)

 

 

 

  • Tryk Forbind brugerdefinerede felter

 

Herved fremkommer boksen Forbind brugerdefinerede felter (se herunder).

 

  • Klik+ foran navn

Herved fremkommer felterne Titel, Fornavn, ......

 
  • Træk Navn og Fornavn mv. over på de tilsvarende felter i listen til højre

 

  • Træk email over på det tilsvarende felt i listen til højre

  • Tryk OK

 

  • Tryk Udfør

 

Nu har du listen samlet i en mappe og nu er det let at lave en distributionsliste som beskrevet her: http://www.plan-k.dk/ol-kursus/kontaktpersoner/Distributionsliste


Navngiv dataområdet i regnearket

  • Marker det område i regnearket, der indeholder de data, der skal importeres (1)

  • Vælg fanen Formler

  • Tryk foldudpil ved Definer navn  (2)

  • Tryk Definer navn  (3)

 

Herved fremkommer boksen Nyt navn
  • Navngiv området  (1)

  • Tryk OK (2)