Konfigurer en profil

En E-mail-profil er de indstillinger på computeren som Outlook bruger til at huske, hvilke e-mail-konti du bruger, og hvor dataene for hver enkelt konto gemmes.

Første gang Outlook 2007 startes, vil en bruger med en Exchangekonto blive ledt gennem en næsten Automatisk konfigurering af profilen.

Herunder vises hvorledes man opretter og konfigurerer en ny profil eller redigerer en eksisterende profil, når Outlook har være kørt mindst en gang.

  • Tryk Start

  • Vælg Kontrolpanel

  • DobbeltklikPost (eller Mail)

Bemærk: Postmodulet vises kun i kontrolpanelet hvis Outlook har være kørt mindst en gang på computeren.

Herved fremkommer boksen Konfiguration af e-mail

  • Tryk Vis profiler

  • Skriv et  Profilnavn

Herved fremkommer boksen Tilføj en ny e-mail-konto

 

  • Afmærk Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt (1)

  • Tryk Næste (2)

 

  • Afmærk Microsoft Exchange

  • Tryk Næste

 

 

Herved fremkommer boksen Tilføj en ny e-mail-konto igen  

  • Udfyld  boksen som vist herunder idet du bruger de oplysninger du har fået fra systemadministrator

 

Bemærk afmærkningen ved Cachelagret Exchange-tilstand. Denne tilstand er særlig  relevant for brugere af bærbare computere.

Cachelagret Exchange-tilstand opretter og bruger en offlinemappefil (.ost), som bruges til at hente og vedligeholde en synkroniseret kopi af alle emner i alle mapper i din postkasse. Du arbejder med oplysningerne lokalt, og Outlook sørger for, at de synkroniseres med serveren.

  • Tryk Næste

  • Tryk Udfør

 
   
Hermed er du tilbage i boksen Post
  • Tryk Anvend

Nu er profilen oprettet og du er klar til at bruge Outlook som Personlig Informations Manager (PIM)