Om dette site

Elektronisk tilmelding


Søgning og hjælp

Start Outlook første gang

Outlook overalt


Outlook i dag

Værktøjslinjer

Navigationsrude/Opgavepanel

Brugerfladen / Emner

Er du offline?


Post

Kontaktpersoner

Kalender

Opgaver

Mødeindkaldelse

Opgaveanmodning


Regler

Arkivering

Søgninger

Søgemapper


Ressourcer


Se andres kalender og post


Kursusopgaver


Forsiden

 

E-mailprofil i Outlook

I det følgende forudsættes at din arbejdsplads bruger en Microsoft Exchange-server til håndtering af mail, offentlige mapper og dokumentdeling.

Endvidere forudsættes at du har fået oprettet en Exchange-konto på serveren.

En E-mail-profil er de indstillinger på computeren som Outlook bruger til at huske, hvilke e-mail-konti du bruger, og hvor dataene for hver enkelt konto gemmes.

Første gang Outlook 2007 startes, vil en bruger med en Exchangekonto blive ledt gennem en næsten Automatisk konfigurering af profilen.

Her vises hvorledes man opretter og konfigurerer en ny profil eller redigerer en eksisterende profil, når Outlook har være kørt mindst en gang.

Brug Outlook over internettet
(gælder for CVU Lillebælt)
Brug Outlook over lokalnettet
(Eksempel fra CFU Vejle)

Server

EXCAU001.au.local

Url

mail.ucl.dk

Gensidig godkendelse

msstd:mail.ucl.dk


Konfigurer en profil

En E-mail-profil er de indstillinger på computeren som Outlook bruger til at huske, hvilke e-mail-konti du bruger, og hvor dataene for hver enkelt konto gemmes.

Første gang Outlook 2007 startes, vil en bruger med en Exchangekonto blive ledt gennem en næsten Automatisk konfigurering af profilen.

Herunder vises hvorledes man opretter og konfigurerer en ny profil eller redigerer en eksisterende profil, når Outlook har være kørt mindst en gang.

  • Tryk Start

  • Vælg Kontrolpanel

  • DobbeltklikPost (eller Mail)

Bemærk: Postmodulet vises kun i kontrolpanelet hvis Outlook har være kørt mindst en gang på computeren.

Herved fremkommer boksen Konfiguration af e-mail

  • Tryk Vis profiler

  • Skriv et  Profilnavn

Herved fremkommer boksen Tilføj en ny e-mail-konto

 

  • Afmærk Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt (1)

  • Tryk Næste (2)

 

  • Afmærk Microsoft Exchange

  • Tryk Næste

 

 

Herved fremkommer boksen Tilføj en ny e-mail-konto igen  

  • Udfyld  boksen som vist herunder idet du bruger de oplysninger du har fået fra systemadministrator

 

Bemærk afmærkningen ved Cachelagret Exchange-tilstand. Denne tilstand er særlig  relevant for brugere af bærbare computere.

Cachelagret Exchange-tilstand opretter og bruger en offlinemappefil (.ost), som bruges til at hente og vedligeholde en synkroniseret kopi af alle emner i alle mapper i din postkasse. Du arbejder med oplysningerne lokalt, og Outlook sørger for, at de synkroniseres med serveren.

  • Tryk Næste

  • Tryk Udfør

 
   
Hermed er du tilbage i boksen Post
  • Tryk Anvend

Nu er profilen oprettet og du er klar til at bruge Outlook som Personlig Informations Manager (PIM)


[Op] [Ret]

 

 

© UCL
Center for Undervisningsmidler Vejle