Autoarkiver

Postkassen i  Outlook vokser, i takt med at du opretter og modtager emner.

Derfor har Outlook en autoarkiveringsfunktion, som flytter emner til en arkiveringsplacering, en .pst-fil (privatmappefil) på den lokale PC.

Du bør arkivere gamle emner og tømme mappen Slettet post af hensyn til belastningen af arbejdspladsens Exchange-server.


  • Vælg menuen Funktioner   (1)

  • Vælg Indstillinger   (2)

Herved åbnes boksen Indstillinger 
  • Vælg fanen Andet   (1)

  • Tryk Autoarkiver   (2)

Herved åbnes boksen Autoarkiver...  

 

  • Afmærk Vis arkivmappe i mappeliste  (1)

  • Vælg evt. andre indstillinger

  • Tryk OK   (2)

Arkivmappen oprettes første gang autoarkiveringen kører.

Du kan også selv aktivere autoarkiveringen - se lidt længere ned på denne side.

Det kan være du har en mappe - fx din kalender, hvor du vil bevare dine emner i længere tid.
  • Højreklik Kalender  (1)

  • Vælg Egenskaber (2)

 

  • Vælg fanen Autoarkiver   (1)

  • Vælg et antal måneder  (2)

  • Tryk OK  (3)

 

Du kan selv aktivere autoarkiveringen:
  • Vælg menuen Funktioner  (1)

  • Vælg Oprydning i postkasse...   (2)

Herved åbnes boksen Oprydning i postkasse

 

  • Tryk Autoarkiver   (1)

  • Tryk Luk   (2)

Der går nu nogle minutter afhængig af postkassens størrelse.

Nu findes arkivmappen i din mappeliste.
Hvis du fx vil reetablere arkiverede aftaler kan du gå frem på følgende måde:
  • Åbn  Arkivmapper | Kalender  (1)

  • Marker de aftaler der skal reetableres (2)

  • Træk markeringen over i Kalender i postkassen  (3)

 

Du skal være opmærksom på om der foretages autoarkivering, når du arbejder med samme Outlookpostkasse på forskellige computere eller hvis du skifter computer.

Hvis du i forbindelse med skift af computer vil sikre dine arkiverede emner, skal du huske at overføre filen archive.pst til den nye. Se placeringen herunder: