Om dette site

Elektronisk tilmelding


Søgning og hjælp

Start Outlook første gang

Outlook overalt


Outlook i dag

Værktøjslinjer

Navigationsrude/Opgavepanel

Brugerfladen / Emner

Er du offline?


Post

Kontaktpersoner

Kalender

Opgaver

Mødeindkaldelse

Opgaveanmodning


Regler

Arkivering

Søgninger

Søgemapper


Ressourcer


Se andres kalender og post


Kursusopgaver


Forsiden

 

E-mailprofil i Outlook

I det følgende forudsættes at din arbejdsplads bruger en Microsoft Exchange-server til håndtering af mail, offentlige mapper og dokumentdeling.

Endvidere forudsættes at du har fået oprettet en Exchange-konto på serveren.

En E-mail-profil er de indstillinger på computeren som Outlook bruger til at huske, hvilke e-mail-konti du bruger, og hvor dataene for hver enkelt konto gemmes.

Første gang Outlook 2007 startes, vil en bruger med en Exchangekonto blive ledt gennem en næsten Automatisk konfigurering af profilen.

Her vises hvorledes man opretter og konfigurerer en ny profil eller redigerer en eksisterende profil, når Outlook har være kørt mindst en gang.

Brug Outlook over internettet
(gælder for CVU Lillebælt)
Brug Outlook over lokalnettet
(Eksempel fra CFU Vejle)

Server

EXCAU001.au.local

Url

mail.ucl.dk

Gensidig godkendelse

msstd:mail.ucl.dk


Konfigurer en profil

  • Tryk Start

  • Vælg Kontrolpanel

  • DobbeltklikPost (eller Mail)

Bemærk: Postmodulet vises kun i kontrolpanelet hvis Outlook har være kørt mindst en gang på computeren.

Herved fremkommer boksen Post

  • Tryk Tilføj

  • Skriv et  Profilnavn

Herved fremkommer boksen Tilføj en ny e-mail-konto

 

  • Afmærk Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt (1)

  • Tryk Næste (2)

 

  • Afmærk Microsoft Exchange

  • Tryk Næste

Herved fremkommer boksen Tilføj en ny e-mail-konto igen
  • Skriv EXCAU001.au.local i feltet Microsoft Exchange-server

  • Skriv det brugernavn du har fået af systemadministratoren

 

Herved fremkommer nedenstående advarsel. Problemet løses senere

  • Tryk OK

Herved fremkommer boksen Microsoft Exchange med fanen Generelt

  • Tryk OK

 

Herved fremkommer boksen Microsoft Exchange med flere faner

  • Vælg fanen Forbindelse (1)

  • Afmærk Opret forbindelse til Microsoft Exchange med HTTP (2)

  • Tryk Exchange-proxyindstillinger (3)

 

Herved fremkommer boksen Microsoft Exchange-proxyindstillinger

  • Sæt Flueben alle steder (1)

  • Skriv mail.ucl.dk  i øverste felt (2)

  • Skriv msstd:mail.ucl.dk  i midterste felt (3)

  • Vælg Basisgodkendelse i nederste rulleliste (4)

  • Tryk OK (5)

 

Herved fremkommer boksen Microsoft Exchange igen
  • Tryk OK

 

Herved fremkommer boksen Tilføj en ny e-mail-konto igen

  • Tryk Kontroller navn

 

  • Udfyld  boksen som vist herunder idet du bruger de oplysninger du har fået fra systemadministrator
    NB: Der skal stå au\ foran brugernavnet

Herved fremkommer boksen Tilføj en ny e-mail-konto igen

Understregningen af servernavn og brugernavn viser at du er kendt i systemet.

Bemærk afmærkningen ved Cachelagret Exchange-tilstand. Denne tilstand er særlig  relevant for brugere af bærbare computere.

Cachelagret Exchange-tilstand opretter og bruger en offlinemappefil (.ost), som bruges til at hente og vedligeholde en synkroniseret kopi af alle emner i alle mapper i din postkasse. Du arbejder med oplysningerne lokalt, og Outlook sørger for, at de synkroniseres med serveren.

  • Tryk Næste

  • Tryk Udfør

 
Hermed er du tilbage i boksen Post
  • Tryk OK

Nu er profilen oprettet og du er klar til at bruge Outlook som Personlig Informations Manager (PIM)


[Op] [Ret]

 

 

© UCL
Center for Undervisningsmidler Vejle