Scripts man lige så godt kan lære med det samme

FrameActions

Hvad der skal ske som følge af en handling (event) med mc:

mc.on<event> = function() {
};

fx:

mc.onPress = function() {
this.startDrag(false);
};

mc.onRelease = function() {
stopDrag();
};

De vigtigste <event>
  • EnterFrame
  • Load
  • Press
  • Release
  • RollOver
  • DragOut
  • DragIn
  • ReleaseOutside
  • keyPress "<tast>"

Hvad der skal ske når et mc's registreringspunkt rammer inden for en destination:

if (eval(mc._droptarget) == destination) {
}


Hvad der skal ske når et mc  rammer et andet:

onEnterFrame = function () {

if (mc1.hitTest(mc2)) {
}

}

Button Actions

on (<event>) { }

 

fx:

on (keyPress "a") {
_parent.gotoAndPlay(2);
}
 

De vigtigste <event>
  • Press
  • Release
  • RollOver
  • DragOut
  • DragIn
  • ReleaseOutside
  • keyPress "<tast>"